VACANTIS APOSTOLICAE SEDIS

"Quod si ex Ecclesiae voluntate et praescripto eadem aliquando fuerit necessaria ad valorem quoque." "Ipsum Suprema Nostra auctoritate nullum et irritum declaramus."

DESDE EL PRINCIPIO DEL CRISTIANISMO

 S.S. Pablo IV 

"En cuanto al artículo 6º, por el cual piden ser libres del pago de las anatas y que la confirmación de los Obispo en vez de ser dada por la santa Sede lo sea en Alemania ó por los Obispos ó por el Primado, su Santidad, dejando a un lado y pasando en silencio todo lo que tiene de injurioso y respira rebelión en cal artículo, responde desde luego a lo que dice ordena la confirmación de las elecciones episcopales. Se admira a la verdad cómo hay valor para solicitar que deje de dirigirse para recibirla a la autoridad de la santa Silla. Es necesario que los que hacen tal solicitud, o sean muy ignorantes de las antiguas regla eclesiásticas acerca de este punto, ó que su petición sea muy culpable, porque no es cosa de ayer ni antes de ayer, ni solo de algunos siglos el que de todos lo puntos de la tierra se dirijan las iglesias, aun las mas remotas, al romano Pontífice para la confirmación de las elecciones episcopales, las cuales no tenían ninguna fuerza ni valor antes de ser confirmadas por la autoridad de la Silla apostólica, sino desde el principio del cristianismo. Y si lo dudan, su Santidad está pronto a suministrar las pruebas mas evidentes razón de un hecho de que se pueden convencer por dar y la epístola que escribió mil años ha con motivo de Atico, Obispo del antiguo Epiro, el Papa san León a Anastasio de Tesalónica, vicario de la santa Sede en el Oriente. ¿Cómo pues la iglesia de Alemania, plantada, digámoslo así, por la mano de esta Silla, de la que es como un vástago, se atreverá a mirar como gravoso lo que no ha parecido tal a las iglesias situadas en países tan distantes, y aun en el extremo del Oriente; es decir, el pedir la confirmación de sus Obispos solo a esta Silla, de quien la reciben ha ya mas de ochocientos años? Por esta razón desea su ya Santidad que, dando oídos a sus ruegos y avisos paternales, cuiden de conservar la unidad de la jerarquía eclesiástica, la cual ciertísimamente se contiene en la autoridad preeminente de la santa Silla, y se abstengan de esas empresas que producen la división y cismas, y destruyen enteramente la dignidad y autoridad de la Iglesia."
(Monum. ad his conc. Trid., ampl. collect, tom. V, pag. 718.)

Ad VI articulum in quo et ab annatarum solutione se liberari, et electionum episcopalium confirmationes non ab hac Sede, sed in Germania ab Archiepiscopis aut primate peti fierique postulant, ut pleraque, quæ nimis immodeste ac insolenter, imo apertam rebelonem spirantia in eo scripta sunt prætereat, respondet sua Sanctitas, et primo de confirmatione electionum episcopalium ut ab hujus edis auctoritate petantur, mirari se dicit qua fronte audeant petere. Aut enim hac in re omnis antiqui ritus ecclesiastici ignaros esse, aut nimis improbam esse eorum petitionem oportet: nam quum non super, neque ab aliquot annorum centenariis introductum, sed ab initio ita in catholica Ecclesia observatum fuerit, ut ex toto terrs rum orbe, etiam à distantissimis ecclesiis, confirmationes electionum episcopalium hinc peterentur, quæ nec robur aut firmitatem ullam obtinebant, antequam hujus sedis auctoritate essent confirmata de quo si dubitaret, parata est rationem illis reddere clarissimam, interim ex beatissimi illius Leonis, longe ante mille annos, ad An stasium Thessalonicensem Episcopum suum et apostolicæ sedis in par tibus Orientis vicarium, de Attico veteris Epiri Archiepiscopo. Seri pta epistola clarissime intelligere potuerunt, qua tandem fronte Ge manica ecclesia, quae hujus sedis velut germen est, ejus manu plan tata, nunc demum sibi grave putabit quod illæ tam longe in extreme Oriente posita ecclesia sibi grave non putaverunt, non aliunde p tendam esse electorum Episcoporum suorum confirmationes, qua unde octingentis annis petite sunt. Proinde admonitos rogatos cupit illos, ut ecclesiastica hierarchia unitati studeant, quam huje sedis in ea principali auctoritate certum est contineri, utque ab h jusmodi studiis, quae dissensiones ac schismata pariunt, omnemqu Ecclesiæ dignitatem et auctoritatem evertunt, abstineant, quæ quan topere displiceant Deo, horribilis illis novaque divina ultio advers Core, Dathan et Abiron complicesque satis clare demonstrat: ma ut dissensiones schismataque omni humanæ societati certum afferun exitium, ita maxime Ecclesiae christianæ, quæ quanto diffunditur s tius, tanto arctius nnitas quodam vinculo debet contineri, ne psam in sese tumultuata evertat ac prosternat. 



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